حاجی‌بگلو: تصمیم‌گیری درباره تمدید دوره شوراها در انتظار مجلس است | هفت ساله شدن شوراها، در دولت نیز موافقانی دارد مشروح سیاست‌های شورای شهر مشهد در حوزه حمل‌ونقل شهری برگزاری دهمین دوره انتخابات هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی (۶ دی ۱۴۰۳) کاسب قدیمی محله سرشور: ما وسط تاریخ مشهدیم شهردار مشهد مقدس: ۴۵ کلان‌پروژه در‌حال‌اجرا تا پایان دوره ششم مدیریت شهری، به بهره‌برداری می‌رسد + فیلم هر سفر مترو در مشهد ۱۸ هزار تومان هزینه دارد افزایش ۲برابری پلاک‌های فعال خودرو در مشهد طی ۵ سال | کاهش حوادث ترافیکی فاز نخست خط ۳ قطارشهری مشهد تا پایان ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد توضیحات رئیس شورای شهر مشهد درباره برخی موضوعات مربوط به صحن علنی روز گذشته (۵ دی ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد برای ششمین روز پیاپی، آلوده است (۶ دی ۱۴۰۳) نایب‌رئیس کمیسیون عمران شورای شهر مشهد: تغییر کیفیت و ظاهر معابر شهر هدیه ناقابل مدیریت شهری است | ورود ۶۰ ناوگان جدید خط یک قطارشهری از یک‌سال‌ونیم آینده نگاهی به واقعه آتش‌سوزی ندامتگاه مشهد در ۵ دی ماه ۱۳۵۷ | آزادی با شورش زندانیان بند ۲ اجرای طرح آبرسانی، مسیر تردد در یک‌ منطقه از مشهد را به مدت ۵ روز مسدود کرد ظرفیت‌های مشهد، بازتاب‌های بین‌المللی دارد راهکار‌هایی برای کاهش خسارات بلایای طبیعی در شهر‌ها رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: اقدامات شورای شهر درخصوص تسهیل زیست عفیفانه بانوان، قابل‌دفاع است | مدیریت شهری در بحران سرما، عملکرد ارزشمندی داشت ممنوعیت ورود خودروهای سنگین به شهر مشهد رعایت نمی‌شود | وقتی کامیون‌ها قوانین را زیر چرخ هایشان له می‌کنند افزایش سرمایه شهرداری مشهد در بانک شهر مروری بر وضعیت پایگاه‌های چندمنظوره شهرداری مشهد به بهانه روز ایمنی در برابر زلزله | پناهگاهی برای روزهای بحرانی ضرورت نظارت بر ساخت‌و‌ساز‌ها برای داشتن شهری ایمن و مقاوم صدور بیش از ۵۴۶ هزار مجوز بهره‌برداری از غرفه‌‌بازار‌های سیار شهرداری مشهد
سرخط خبرها

پیگیری مشکلات رانندگان تاکسی در گفتگو با سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی رانی شهرداری مشهد

  • کد خبر: ۱۸۲۵۱۵
  • ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
  • ۲
پیگیری مشکلات رانندگان تاکسی در گفتگو با سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی رانی شهرداری مشهد
همه سؤالاتی که تاکسی ران‌های خطی از طریق کانال‌های ارتباطی با ما درمیان گذاشتند تا برایشان پیگیری کنیم را بدون تعارف از اکبر فلاح، سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی رانی شهرداری مشهد پرسیدیم.

به گزارش شهرآرانیوز «بی واسطه با مدیران» سرفصل پیگیری درخواست‌هایی پرشمار از طرف شماست که ما را به پیگیری جدی‌تر مجاب می‌کند. شما می‌توانید پاسخ سؤالات صنفی، شغلی و گروه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی و... خود را با ما درمیان بگذارید تا بدون تعارف آن را به مدیران ارشد حوزه مرتبط انعکاس دهیم و شفاف و دقیق برایتان اطلاع رسانی کنیم.

امروز، همه سؤالاتی که تاکسی ران‌های خطی از طریق کانال‌های ارتباطی با ما درمیان گذاشتند تا برایشان پیگیری کنیم را بدون تعارف از اکبر فلاح، سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی رانی شهرداری مشهد پرسیدیم. گلایه‌هایی از هزینه‌های دریافت مجوز فعالیت و جرائم صنفی، جریمه رانندگان بدون معاینه فنی، اخذ مبلغ ۲ میلیون تومان برای تمدید پروانه و... از مهم‌ترین درخواست‌های تاکسی ران‌ها ست.

چرا بازرس‌های تاکسی رانی بسیاری از دفعات که تاکسی را مشاهده می‌کنند حتی اگر مشکلی نباشد به نحوی او را جریمه می‌کنند؟

نکته اول آنکه سازمان تاکسی رانی یک سازمان نظارتی است، بنابراین باید در حوزه نظارت حضور جدی و مؤثر داشته باشد. اعمال قانون در سازمان تاکسی رانی نیز بر مبنای مصوبات شورای شهر است. در این باره ما یک سرفصلی برای تخلفات و خطای صنفی خود داریم.

به عنوان مثال سرفصل ۱۵۰ مربوط به استفاده نکردن از تاکسی متر است، اما برای پاسخ به تاکسی ران‌ها باید بیان کنیم که جرائم صورت گرفته بر اساس همین سرفصل‌های قانونی و مصوبات شورای اسلامی شهر است. این را هم تأکید می‌کنم که نظارت ما دو سویه است؛ بنابراین اگر در بازرسی ها، یک بازرس بدون دلیل اقدام به اعمال جریمه کند، تاکسی ران‌ها می‌توانند این موارد را به بازرسی و حراست سازمان اعلام کنند تا با بازرس خاطی نیز برخورد شود.

معاینه فنی نرفته بودم. پلیس راهور من را ۳۰ هزار تومان جریمه کرد. از آن طرف بازرسان تاکسی رانی نیز مبلغ ۱۰۰ هزار تومان دیگر جریمه کردند. مگر بازرس‌ها می‌توانند حوزه‌های مرتبط با پلیس راهور را دوباره اعمال جریمه کنند؟

پلیس راهور قوانین راهنمایی ورانندگی و مواردی مانند گواهی نامه و معاینه فنی را بررسی و در صورت نبود جریمه می‌کند، اما ما در حوزه تاکسی رانی قوانینی داریم که همه تاکسی ران‌ها همان ابتدا آن را پذیرفته اند، چون یک تاکسی ران جایگاه و شغل خاصی دارد. تاکسی ران‌های ما کالا جابه جا نمی‌کنند. یک تاکسی ران مردم و شهروندان را جابه جا می‌کند؛ بنابراین حفظ سلامت و امنیت مردم جزو موارد ضروری و مورد تأکید ماست.

نمونه این موارد معاینه فنی است. یک تاکسی ران به صورت الزامی و ضروری باید معاینه فنی داشته باشد. چنان چه تاکسی رانی معاینه فنی نداشته باشد و بازرسان ما متوجه او شوند در ابتدا به تاکسی ران تذکر می‌دهند، اما اگر این تاکسی ران به تذکر توجه نکرد و دوباره با همان شرایط فعالیت کرد در صورت برخورد با بازرسان محسوس و نامحسوس برای تاکسی ران جریمه‌ای اعمال می‌شود.

باید اشاره کنیم که ما فقط جریمه نداریم. ما برای رانندگان وظیفه شناس و منضبط تشویق هم داریم.  نرم افزاری به عنوان نرم افزار «شهر من» وجود دارد که در این نرم افزار شهروندان می‌توانند رضایتمندی خود را اعلام کنند. ما نیز بر اساس موارد رضایت شهروندان تشویق‌هایی مانند تخفیفاتی در حوزه تمدید فعالیت، خدمات فنی و خودرویی و... برای تاکسی ران درنظر می‌گیریم.

تاکسی‌ها به شرکت‌های زیرمجموعه تاکسی رانی واگذار شده است. آیا پول جرائم به حساب شرکت واریز می‌شود که این گونه اعمال جریمه می‌کنند؟

واگذاری تاکسی‌ها به شرکت‌ها مورد تأیید ماست.  تمام تاکسی‌های فعال شهر به شرکت‌ها واگذار شده است. فعالیت شرکت‌ها نیز بر اساس تمام ضوابط و قوانینی است که از سوی سازمان تاکسی رانی به آن‌ها ابلاغ می‌شود. ثبت جرائم نیز بر اساس یک نرم افزار است که جدا از تصویر، باید دلایل ثبت جریمه ذکر شود. نکته پایانی هم مبالغ جرائم است. این جرائم به حساب خزانه واریز می‌شود و به هیچ عنوان شرکت در آن دخل و تصرفی ندارد.

چرا تاکسی رانی مشهد مبلغ ۲ میلیون تومان را برای تمدید فعالیت می‌گیرد؟ از تاکسیران‌های دیگر شهر‌ها مانند اصفهان و تهران شنیدیم که برای تمدید فعالیت مبلغ کمتری می‌گیرند.

همه تاکسی ران‌ها زیر نظر اتحادیه تاکسی رانی کشوری هستند. علاوه بر آن قوانین کلی ما از وزارت کشور ابلاغ می‌شود؛ بنابراین هر کدام از شهر‌ها نمی‌توانند مبالغی اختیاری برای تمدید فعالیت دریافت کنند.

برای تمدید فعالیت باید تمام مدارک هویتی خودم و خانواده را ببرم. من پانزده سالی است که تاکسی ران هستم و با این سابقه چرا باید برای هر دو سال و برای تمدید این مدارک را ببرم. آماده کردن همین مدارک خودش روندی طولانی دارد.

در مدت دو سال ممکن است اطلاعات مکانی تاکسی ران تغییر کند؛ بنابراین باید این اطلاعات به‌روز شود. در مورد مدارک خانوادگی نیز به همین صورت است. مطابق قانون مجوز تاکسی رانی به فرد مجرد داده نمی‌شود؛ بنابراین ممکن است در این دو سال فردی متارکه کند که باید مدارک خود را اعم از سرپرستی و حکم قضایی ارائه دهد.

چرا تاکسی‌های دیگر بخش‌های مشهد به محدوده حرم می‌آیند درحالی که تاکسی‌های خطی این قسمت نیستند؟

متأسفانه برخی از رانندگان تاکسی دنبال انتخاب مسافر گزینشی هستند. بازرسان در اطراف حرم مطهر این موضوع را به صورت کامل رصد می‌کنند و در صورت شناسایی نیز با راننده تاکسی خاطی برخورد خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
0
0
باسلام من نمی دانم درتعویض تاکسی های فرسوده به صورت نقدی چه کسی مقصر و جواب گوی رانندگان تاکسی هست چه کسی با این وضعیت معیشتی وتورم با تاکسی فرسوده جواب گوی خانوادهها رانندگان تاکسی هست من الان چند ماهی هست که به علت مستهلک و کهنه بودن تاکسی بیکارم چند ماهی هست که به صورت نقدی ثبت نام کردم وهرچه داشتم فروختم جمع کردم ولی ایران خودرو سازمان تاکسی رانی. پیگیری و جواب گوی ما نیست چندین بار هم نظر پیام دادم ولی کسی پاسخ نداده لطفاً پی گیری کنید ممنون میشم
سردار
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
0
0
باسلام.شرکت مهتاب سیر ناحیه 6حقوقها به راننده به موقع پرداخت نمیکند.وحقوق مهر15ابان واریز کرده تا15ماه بعد اخرین حقوق تاتیر باید طول بکشد ایا تاکسیرانی اطلاع دارد.وکمسیون این شرکت راهم بازدید نمایید راننده چقدر کم میکند.چرا تاکسیرانی نظارت نمیکند اموزش پرورش جوابگو نیست.لطفا پیگیری گنید .باتشکر
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->